Moderator: Espeland
Hvis han ikke var Gud, hvem var han da?
Hvis han ikke var Gud, påvirker det menneskenes tilgivelse for synd på korset?
Hvis han ikke var Gud, hvordan kunne han leve et liv uten synd?
Kakefyll skrev:Jeg har vanskeligheter med å tro på treenigheten. Jeg skjønner det at Den Hellige Ånd er Gud, men at Jesus og Gud er den samme? Hvordan har folk fått seg til å tro det? Ja, noen steder står det kanskje det. Med det er vel bare billedlig sagt? Det fins mange eksempler på at Gud og Jesus er forskjellig. Eks: Jesus sitter i Guds høyre hånd (Gud kan sikkert få til å sitte i sin egen hånd, men hvorfor skulle han gjort det?), Jesus omtaler alltid Gud for Far (hva er vitsen med å kalle seg selv for far?), når han roper ved korset og spør om Gud har forlatt han (Han kan jo ikke ha forlatt seg selv?), og sist, men ikke minst; det at Gud sendte Jesus, sin enbårne, dyrebare sønn. Var det bare Gud selv? Jeg er ikke en Jehovas vitne, men jeg er enige med dem om at Jesus er Guds sønn.
sveinen skrev:Liten og enkel forklaring på hvordan Gud kan være en treenighet er å ta vann for eksempel. Som Gud kan vann være i tre forskjellige former, is, damp og vann. Forskjellige former, forskjellig formål:) Forskjellige oppgaver:)
Joh 1, 18: Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne, som er Gud, og som er i Fars favn, han har vist oss hvem han er.
Bibelsteder som Luk 3:22 og Matt 28:18-20 er steder der vi ser alle tre personer i guddommen omtalt likeverdig.
Brukere som leser i dette forumet: andand og 2 gjester